Běhání na běhacím pásu

Fyzická aktivita a pohyb jsou důležité pro správné fungování lidského těla. Běhání na běžeckém pásu s sebou ale také nese důležité skutečnosti, které je potřeba vědět a dodržovat.

Když není zrovna vlídné počasí, ale vy chcete, máte touhu sportovat, pohybovat se, pak máte možnost zůstat doma, nebo jít do tělocvičny, posilovny. Zde jsou oblíbené také běžecké pásy, které slouží ke klasickému běhu, někdy i chůzi. Je však potřeba vědět, jak se správě pohybovat na pásu.

Správná obuv

Aby pohyb byl setrvalý a bezproblémový, je nutné mít správnou obuv. Pokud vás boty tlačí, pak nebude běh na pásu tak výkonný, protože rozhodně skončíte mnohem dříve, než by jinak nastalo. Pro ty, co se pravidelně běhu na pásu věnují je nutno uvést, že existují přímo boty, které jsou na tuto činnost určeny a v nich se dostanete kolikrát i za hranici svých sil.

Správný běh

I když se to zdá jako nesmysl, i běhání má své techniky. Je nutné se poradit s trenérem, zhlédnout videa a soustředit se na techniku správného běhu na běžícím pásu, aby činnost byly efektivní a pro vás také přínosná. Nejde jen o to shodit nadbytečná kila, ale také myslet na postavení páteře, správně dýchat a tak dále. Zkrátka i takové jednoduché běhání je pořádná věda.

Příliš velká zátěž najednou

Pokud z ničeho nic začnete na pásu běhat a nejste rozcvičení, zahřátí, pak máte tendence hnát se do extrémů. Jenže to neznamená nic dobrého ani pro tělo ani pro vás, protože velice rychle dopadnete a další dva dny se budete potýkat s bolestivostí svalů a již vás příště nenapadne nějaké cvičení, běhání zkoušet. Proto je potřeba se nejprve zahřát, rozběhnout, dávat si pozor na dobré držení těla a pak také na správné dýchání. Běhejte raději s klidem, ale vytrvale, poctivě a pravidelně, než zmatkovat a dělat přílišné kroky.

Správné dýchání

Bylo již zmíněno sice výše, ale protože je skutečně důležité ve všech fyzických aktivitách, ale i běhu, a to obzvlášť. Pokud pravidelně a správně nedýcháme, můžeme se zadýchávat, ztratit dech, nebo spíše nemožnost popadnout dech, pan si zakyselíme tělo, to se projeví právě nemožností pohybů ve svalech, nebo jejich složité pohyby a pak také znechucení k dalším aktivitám. Naučte se na dýchání myslet, představujete si své plíce, jak se nadechují a vydechují. Když se na dýchání budete soustředit, pak se to časem naučíte dělat automaticky.

Běh na běžícím pásu

Výhodou takového pásu je, že si jej můžete pořídit i domů a tam vykonávat činnosti, jako třeba i sledování oblíbeného pořadu a přitom účinné běhání pro fyzickou pohodu a klid na duši. Rozhodně se takový stroj pro aktivity vyplatí.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id7007 (magazinpraha.cz#196)


Přidat komentář